ELEKTRİK-ELEKTRONİK TEKNOLOJİSİ ALANI
Elektrik-Elektronik teknolojisi alanı bu gün diğer tüm alanları geliştiren,temel ve üretken bir sanayiye dönüşmüş durumdadır.
Türk elektrik-elektronik sanayinin Türkiye ekonomisi içerisindeki payı her geçen gün artmaktadır. Sektörün sürekli gelişiyor ve kendini yeniliyor olması,dünya teknolojilerine uyum sağlamada ve yeni teknolojileri benimsemede gösterdiği çabukluk,sektörün parlak geleceğine işaret etmektedir.
İhracat ve iç talepteki canlanmaya bağlı olarak üretimini hızla artıran sektörde,başta dayanıklı tüketim mallarında elektronik cihaz veya beyaz eşya olmak üzere, kablolar,bağlantı parçalı iletkenler,elektrik dağıtım ve kontrol panoları gibi ürünlerde,kurulu kapasite ve kapasite kullanım oranları sürekli artmaktadır.
Türk elektrik-elektronik sanayi,yakın bir gelecekte Avrupa pazarını da aşarak,kaliteli Türk ürünlerini,başta Amerika olmak üzere tüm dünya pazarlarında tüketicinin hizmetine sunabilecek yetenek,deneyim,girişkenlik ve azma sahiptir.Küresel pazarda lider olabilmek,ancak gelişmiş bir elektrik-elektronik sanayi ile mümkündür.
Okulumuzda Elektrik-Elektronik Teknolojisi alanında açılacak olan dallar şunlardır:
1-Endüstriyel bakım ve onarım : Elektrik-Elektronik alanında,fabrika,atölye vb. işletmelerdeki sistemlerin bakım ve onarım ile ilgili işleri,kendi başına belirli bir süre içerisinde yapma bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.
Görevleri: Analog devre elemanlarını seçmek,bilgisayar ortamındaki işlemleri yapmak,dijital elektronik devreleri kurmak,hassas lehimleme ve güç kaynağı işlemlerini yapmak.
MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER:
Meslekte çalışacak kişilerin tüm duyu organlarını işlevlerini tam olarak yerine getirmelidir.El becerisine dayalı bir meslek alanı olduğundan,el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilmelidir.Ayrıca titizlik ve özen isteyen bir çalışma gerektirdiğinden kişinin sabırlı,dikkatli ve tedbirli olması gerekir.
Mekanik konulara ilgili ve yetenekli,teknik resim çizme ve okuma becerisi gelişmiş alet ve makinelerle uğraşmaktan hoşlanan,sesleri ayırt edebilme yeteneğine sahip ,ince ayrıntıları algılayabilen,ekip çalışmasına yatkın,sorumluluk duygusu gelişmiş,fen bilimleri,matematik,bilgisayar ve yabancı dil bilgisine sahip kişiler olması gerekir..
Bunların yanında, otomasyon sistemleri, endüstriyel bakım onarım ,güvenlik sistemleri,görüntü ve ses sistemleri dallarını seçecek kişilerin devre tasarım yeteneği ve matematilsel konulara ilgi duyan kişiler olmaları ger4ekir.
Elektrik tesisatları ve pano monitörlüğü,elektromekanik taşıyıcılar ve yüksek gerilim dallarını seçeceklerin kapalı yer ve yükseklik korkusu olmayan,tırmanma ve uzanma gibi bedensel çalışmaları yapabilecek kadar güçlü ve dayanıklı,sara ve benzeri hastalıkları bulunmayan kişiler olması gerekir.
EĞİTİM VE KARİYER İMKANLARI:
Elektrik-elektronik alanında öğrenim gören öğrenciler,2547 sayılı kanunun 45.maddesine 4702 sayılı kanun ile eklenen E bendi uyarınca mezun olduklarında sınavsız yerleştirilebilecekleri melek yüksek okulu programları şöyledir.
1-İtfaiyecilik ve Yangın Güvenliği
2-Biyomedikal Cihaz Teknolojisi
3-Elektrik
4-Elektrik-Elektronik Teknikerliği
5-Elektronik Haberleşme
6- Elektronik Haberleşme(uzaktan eğitim)
7-Endüstriyel Elektronik
8- Endüstriyel Elektronik(uzaktan eğitim)
9-Endüstriyel Otomasyon
10- Endüstriyel Otomasyon(uzaktan eğitim)
11-Ev Cihazları Teknolojisi
12-Hidroelektrik Santralleri
13-Mekatronik
14-Otomotiv
Bu programlarda meslek yüksek okuluna devam eden öğrenciler, öğrenim süreleri sonunda girecekleri dikey geçiş sınavı ile belirlenen kontenjandan faydalanarak lisans programlarına geçiş yapabilirler.Lisans öğrenimine başlama hakkını elde eden öğrencilere üniversiteleri tarafından Lisans Öğrenimine Hazırlık Programı uygulanır.
Mesleki Eğitim Merkezleri çıraklık eğitimi uygulama kapsamına alınan illerde ve meslek dallarında aday çırak,çırak,kalfa ve ustalara eğitim vermek ve çeşitli meslek kursları açmak suretiyle sanayinin ihtiyaç duyduğu nitelikli ara insan gücünü yetiştirmek amacıyla açılan eğitim kurumlarıdır.
Halk Eğitim Merkezleri yaşam boyu öğrenme perspektifi içerisinde her zaman ve her yerde uygulanabilecek yaygın eğitim programları ile her yaş ve düzeyde bireylere eğitim sunmaktadır.
Mesleki Eğitim Merkezlerinde, elektrik-elektronik teknolojisi alanında eğitim verilmektedir.Modüler programlarla meslek liseleri arasında paralellik sağlandığından dolayı yatay ve dikey geçişler olabilecektir.